Gratis Excel template voor jouw perfecte boekhouding
Een boekhouding starten en op een overzichtelijke manier bijhouden hoeft helemaal niet moeilijk te zijn. Of je nou de boekhouding van jouw onderneming, personeelsvereniging, projectgroep of stichting bijhoudt, met de gratis template voor Excel-boekhouden heb jij in no time jouw cijfers onder controle. De boekhoud sjabloon van Bobbie is ideaal voor startende ondernemers en zzp'ers met een kleine administratie. Doe er je voordeel mee. Download hier de gratis template boekhouden in Excel.
Hoe ga je aan de slag met jouw Excel-boekhoud sjabloon?
Jaag jezelf niet op kosten en begin in de gratis boekhoud template voor Excel. Heb je meerdere ondernemingen of kom je in aanraking met verschillende boekhoudingen, dan kun je zelfs meerdere gratis Excel templates downloaden. Waar wacht je nog op, download het Excel-boekhoudtemplate. Een eerste simpele stap naar jouw boekhouding in Excel. Mocht je na een tijdje graag overstappen op een online boekhoudprogramma omdat je onderneming groeit en je bijvoorbeeld je bank wilt koppelen aan je boekhouding? Dan hebben we een speciale aanbieding voor je. Je mag dan bij e-Boekhouden.nl:
12 maanden gratis e‑Boekhouden.nl
3 tips voor een makkelijke start in jouw gratis Excel templates
1. Download direct jouw Excel template
Download direct jouw Excel template(s) en je kunt meteen aan de slag met je boekhouding. Maar hoe werkt zo'n boekhouding Excel template? Onder de kop ‘Basisinstellingen’ vul je eenvoudig jouw basis bedrijfsgegevens in. Vul daarna het juiste jaartal in en geef aan of je per maand, kwartaal of jaar btw-aangifte doet. Al deze gegevens heb je onder andere nodig voor het maken van facturen in je Excel-boekhouding. Het is namelijk heel eenvoudig om facturen op te stellen in de Bobbie Excel template. Heb je eenmaal de basisinstellingen goed staan, dan kun je zoveel facturen opstellen als nodig. Of je gebruikt de factuur sjabloon in Excel. Lees ook eens het blog: Een factuur maken met de factuur template Excel. Daar ontdek je alle ins en outs over het opstellen van facturen in je Excel-boekhouding.
2. Verwerk uitgaven en opbrengsten in je boekhouding
Is de factuur de deur uit en heb je hem verwerkt in je Excel-boekhouding? Kijk dan onder het kopje ‘Verkoop & Opbrengsten’. Je zult zien dat de bedragen automatisch verwerkt staan in je boekhouding. Je ‘Verkoop & Opbrengsten’ zijn nu bijgewerkt. Heb je kosten gemaakt voor je bedrijf? Door bijvoorbeeld een laptop te kopen? Voeg die gegevens dan ook eenvoudig toe aan je boekhouding. Dit doe je onder het kopje ‘Inkoop & Uitgaven’. Lees in het blog Kosten verwerken in je boekhouding uitgebreid alle tips over het verwerken van kosten in jouw boekhouding.
Als ondernemer moet je altijd rekening houden met btw. Je bent namelijk verplicht de btw te vermelden op je facturen en moet het afdragen aan de Belastingdienst. Wil je weten hoe het zit met de btw in jouw Excel-boekhouding? Lees dan het blog: Hoe zit het met btw in een Excel-boekhouding?
3. Hou controle met een financieel overzicht in jouw boekhoud sjabloon
Een ander belangrijk onderdeel van je Excel template is het financieel overzicht. Op je financieel overzicht zie je het totaal van alle verkopen en inkopen op een rijtje. Ook zie je hier welke facturen er nog open staan. Handig hè, zo'n overzicht.
Aan de slag met jouw gratis template voor Excel
Ga lekker aan de slag met je boekhouding in Excel en ontdek stap voor stap waar alle functies voor dienen. Kom je even niet uit, stel je vraag van via info@excel-Boekhouden.nl of neem een kijkje bij de veel gestelde vragen.