Veelgestelde vragen
Wat kost de Excel-boekhouding?
Hoe maak ik extra categorieën aan?
Het advies is om geen categorieën toe te voegen. Je kunt ze eventueel wel van naam veranderen. Als je wijzigingen aanbrengt kan het zijn dat de sheet niet goed meer werkt. Controleer of alles goed werkt voor je de boekhouding opslaat.
Ga als volgt te werk:
- Maak het tabblad ‘Categorieën’ zichtbaar.
- Verwijder de werkblad beveiliging onder ‘Controleren’.
- Pas een categorie aan die je niet gebruikt. Kijk goed naar de soort post (balans of winst/verlies).
- Zet de beveiliging terug aan.
Nu kun je de categorie selecteren en wordt deze zichtbaar in alle tabbladen.
Waarom zou ik boekhouden in Excel?
Voor wie is een Excel-boekhouding geschikt?
Kan ik de Excel-boekhouding ook op mijn Mac gebruiken?
Werkt de Excel-boekhouding ook in Open Office?
Om alles goed door te rekenen maken we gebruik van macro’s in Excel. Uit ervaring is gebleken dat Open Office niet goed omgaat met een aantal macro’s. We raden daarom aan Microsoft Excel te gebruiken.
Een licentie van Excel kan prijzig zijn als dat niet vooraf op uw systeem geïnstalleerd is. Uiteraard kunt u dan ook gebruik maken van e-Boekhouden.nl.
Welke onderdelen zitten er het Excel-bestand?
Met ons Excel-bestand kun je een uitgebreide administratie voeren. Dit is inclusief:
- Factuursjabloon, zodat je gemakkelijk facturen maakt én meteen verwerkt in je boekhouding!
- Verkoopfacturen invoeren en beheren
- Inkoopfacturen invoeren en beheren
- Financieel overzicht en winst- en verliesrekening
- Relaties invoeren en aanpassen
- Balans
- Btw-aangifte